Cultura organizaţională şi modalităţi de expresie a acesteia în şcoli
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
974 58
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-07 07:54
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.09:005.73 (2)
Organization of instruction (533)
Organizational management (OM) (145)
SM ISO690:2012
GUZGAN, Valentin. Cultura organizaţională şi modalităţi de expresie a acesteia în şcoli. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2015, nr. 5(85), pp. 89-92. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(85) / 2015 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Cultura organizaţională şi modalităţi de expresie a acesteia în şcoli
CZU: 37.09:005.73

Pag. 89-92

Guzgan Valentin
 
Liceul Teoretic „Ion Creangă“, Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 4 august 2015


Rezumat

Cultura organizaţională în abordarea sa managerială ar putea fi accesată în funcţie de tipurile de şcoli raportate la nivelurile de eficienţă şi la mijloacele de exprimare a acestora. Şcolile ar putea fi clasificate ca urmare a modului în care acestea afectează direct nivelul de implicare continuă a şcolii în activitatea socială raportat la performanţele lor, precum şi în ceea ce priveşte densitatea elementelor culturii organizaţionale. Există diferite criterii de lucru în şcolile stagnante, şcolile dinamice, care sunt în căutare sau „în progres”, şi combinarea acestora. Dorim identificarea a cel puţin patru forme de exprimare a culturii şcolare, a cărei gestionare se reduce, în cele din urmă, la un anumit nivel situat în intervalul evaluat din şcoală ineficientă la una eficientă.

Organizational culture in its managerial approach could be accessed depending on the types of schools referred to efficiency levels and to the means of their expression. Schools could be classified due to the mode they directly affect the level of school continuity implication reported to their performances, as well as concerning the density of organizational culture elements. There are different criteria of working in stagnant schools, dynamic schools, those in search or “in progress”, and their combination. We would identify at least four forms of expressing the school culture, the management of which, in the end, is reduced to certain level situated in the assessed interval from an inefficient school to an efficient one.

Cuvinte-cheie
cultura organizaţională, eficienţă, ineficienţă,

şcoli stagnante, dinamice, „în căutare”, „în promenadă”, cultură de colaborare, colegialitate, comportament.,

individualism, balcanism