Competenţa de investigaţie, imperativ al societăţii axate pe cunoaştere
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
997 22
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-08 15:18
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.025 (77)
General questions of didactics and method (1212)
SM ISO690:2012
BÎRNAZ, Nina, SERBINOV, Lilia. Competenţa de investigaţie, imperativ al societăţii axate pe cunoaştere. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2015, nr. 5(85), pp. 42-48. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(85) / 2015 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Competenţa de investigaţie, imperativ al societăţii axate pe cunoaştere
CZU: 37.025

Pag. 42-48

Bîrnaz Nina1, Serbinov Lilia2
 
1 Universitatea de Stat din Moldova,
2 Liceul Teoretic „Spiru Haret”, mun. Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 3 august 2015


Rezumat

Contextul amplelor schimbări tehnologice determină specificul societăţii axate pe cunoaştere. Politicile cunoaşterii, în acest context, se referă la cercetare, inovaţie, educaţie şi la formarea profesională; politicile educaţionale se referă la trecerea progresivă de la behaviorism spre pragmatism, şi anume: de la acţiune în baza analogiilor, fără implicarea conştiinţei (teoria behavioristă) la acţiune de cercetare care presupune rezolvarea problemelor din viaţă. Educaţia elevilor, în acest context, presupune nu doar achiziţii teoretice, dar şi formarea unui spirit de investigaţie, necesar pentru participarea activă la locul său în comunitate. Din această perspectivă, curriculumul şcolar promovează abordarea unui demers educaţional axat pe competenţe, prin prisma corelaţiei: iniţiativa profesorului – acţiunea elevului („learning by doing”).

The context of ample technological advances determines the specifics of a society centered on learning. The learning politics, in this context are referred to research, innovation, education and professional training; the educational politics refer to the progressive transition from behaviorism towards pragmatism, especially from actions based on analogies, without the implication of conscience (the behavioral theory) in research, which implies the solving of life’s problems. The education of students, in this context, implies not just theoretical acquirement, but also the forming of a spirit of investigating, needed for an active participation in its place or inside the community. From this perspective, the school curriculum promotes the approach of an educational step based on skills, linking the teacher’s initiative with the student’s action (learning by doing).

Cuvinte-cheie
competenţă de investigaţie, societate axată pe cunoaştere, experiment de constatare, activităţi de cercetare.,

comportament de cercetare