Cultura autoeducaţiei adolescentului în contextul consilierii centrate pe devenirea morală continuă a personalităţii umane
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1062 35
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-21 15:53
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.041+159.922.7/.8 (1)
Education in relation to the educand, pupil. Guidance (250)
Psychology (3368)
SM ISO690:2012
CALARAŞ, Carolina. Cultura autoeducaţiei adolescentului în contextul consilierii centrate pe devenirea morală continuă a personalităţii umane. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2015, nr. 5(85), pp. 13-19. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(85) / 2015 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Cultura autoeducaţiei adolescentului în contextul consilierii centrate pe devenirea morală continuă a personalităţii umane
CZU: 37.041+159.922.7/.8

Pag. 13-19

Calaraş Carolina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 3 august 2015


Rezumat

În articol sunt abordate unele repere conceptuale şi metodologice privind cultura autoeducaţiei adolescentului. Este expusă definiţia, sunt reliefate conţinuturile psihologice ale autoeducaţiei, inclusiv specificul ei: subiectiv, autoreglator, corelativ şi procesual. Este prezentat un model de autoeducaţie pentru adolescenţi şi analizată formarea conştiinţei de sine, a trăsăturilor caracteriale în contextul valorificării consilierii şi al metodologiei educaţiei morale.

This article represents a theoretical and applied study which contains some conceptual and methodological landmarks regarding to adolescent self education culture. The definition is exposed, psychological contents of self-education are highlighted, its specifics: subjective, self-regulating, correlative and procedural. It offers a model of self education for teenagers and analyzes the formation of self-awareness, the character traits in context of the moral education realization methodology.

Cuvinte-cheie
cultura autoeducaţiei, model de autoeducaţie, educaţie intelectuală, educaţie psihofizică, metodologia educaţiei morale.,

adolescent,

consiliere, educaţie morală, educaţie tehnologică, educaţie estetică, conştiinţa de sine, judecată, raţionament