Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1480 144 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-12 14:02 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.62:37.018.1 (2) |
Social psychology (960) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3883) |
SM ISO690:2012 BONCHIŞ, Elena, ROMAN, Daniela. Parenting incomplet, agresivitate şi subperformanţă şcolară. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2015, nr. 2(39), pp. 59-65. ISSN 1857-0224. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială | ||||||
Numărul 2(39) / 2015 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432 | ||||||
|
||||||
CZU: 316.62:37.018.1 | ||||||
Pag. 59-65 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Analiza literaturii recente în domeniul psihologiei dezvoltării și psihologiei familiei dezvăluie schimbări majore în familia modernă și în consecință rolul acesteia în educarea copilului. Observăm că prezența violenței în familie, precum și mai frecvente situațiile de parenting incomplet are un impact negativ asupra dezvoltării socio-emoționale a copilului. Receptivi la aceste modificări, împreună cu o echipă de psihologi, am proiectat și realizat o serie de studii în care ne-am propus o analiză a impactului absenței unuia sau a ambilor părinți cu privire la dezvoltarea în continuare a copilului și adolescentului. În studiul de față vom prezenta câteva din obiectivele înaintate. Folosind o metodologie cantitativă de cercetare ne-am propus să evaluăm impactul de parentingului incomplet privind relațiile sociale, agresiune, auto-control, credințele iraționale. Noi credem că rezultatele obținute de noi dovedesc utilitatea în contextul preocupărilor recente privind rolul de neînlocuit al familiei în dezvoltarea copilului. Conștientizarea acestor aspecte necesită o reflecție cu privire la problema dezvoltării social-emoționale, stil educativ, clarificarea cărora depinde de reconfigurarea modelelor educaționale în familie.
În același timp, este necesar să se reconsidere parteneriatelor familie-școala, în scopul de a spori învățarea academică, socială, comportamentală și emoțională. |
||||||
Cuvinte-cheie dezvoltare socio-emoțională, agresiune, parenting incomplet, convingeri iraționale |
||||||
|