Parenting incomplet, agresivitate şi subperformanţă şcolară
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1480 144
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-12 14:02
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.62:37.018.1 (2)
Social psychology (960)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3883)
SM ISO690:2012
BONCHIŞ, Elena, ROMAN, Daniela. Parenting incomplet, agresivitate şi subperformanţă şcolară. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2015, nr. 2(39), pp. 59-65. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 2(39) / 2015 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Parenting incomplet, agresivitate şi subperformanţă şcolară
CZU: 316.62:37.018.1

Pag. 59-65

Bonchiş Elena, Roman Daniela
 
Universitatea din Oradea
 
 
Disponibil în IBN: 18 mai 2015


Rezumat

Analiza literaturii recente în domeniul psihologiei dezvoltării și psihologiei familiei dezvăluie schimbări majore în familia modernă și în consecință rolul acesteia în educarea copilului. Observăm că prezența violenței în familie, precum și mai frecvente situațiile de parenting incomplet are un impact negativ asupra dezvoltării socio-emoționale a copilului. Receptivi la aceste modificări, împreună cu o echipă de psihologi, am proiectat și realizat o serie de studii în care ne-am propus o analiză a impactului absenței unuia sau a ambilor părinți cu privire la dezvoltarea în continuare a copilului și adolescentului. În studiul de față vom prezenta câteva din obiectivele înaintate. Folosind o metodologie cantitativă de cercetare ne-am propus să evaluăm impactul de parentingului incomplet privind relațiile sociale, agresiune, auto-control, credințele iraționale. Noi credem că rezultatele obținute de noi dovedesc utilitatea în contextul preocupărilor recente privind rolul de neînlocuit al familiei în dezvoltarea copilului. Conștientizarea acestor aspecte necesită o reflecție cu privire la problema dezvoltării social-emoționale, stil educativ, clarificarea cărora depinde de reconfigurarea modelelor educaționale în familie. În același timp, este necesar să se reconsidere parteneriatelor familie-școala, în scopul de a spori învățarea academică, socială, comportamentală și emoțională.

The analysis of recent literature in the field of developmental psychology and family psychology reveals major changes in the modern family and hence its role in educating the child. We notice that the presence of domestic violence and the more frequent situations of incomplete parenting have a negative impact on the socio-emotional development of the child. Responsive to these changes, together with a team of psychologists, we designed and conducted a series of studies in which we proposed an analysis of the impact of the absence of one or both parents on the further development of the child and adolescent. In the present study we present some of the objectives. Using a quantitative methodology of investigation we intend to evaluate the impact of incomplete parenting on social relationship, aggression, self-control, irrational beliefs. We believe that the results we obtained prove its usefulness in the context of recent concerns regarding the irreplaceable role of family in child development. The awareness of these issues requires reflection on the issue of social-emotional development, educational style, the clarification of which depends on the reconfiguration of family education models. At the same time, it is necessary to reconsider the family-school partnerships in order to enhance the academic, social, behavioral and emotional learning.

Cuvinte-cheie
dezvoltare socio-emoțională, agresiune,

parenting incomplet, convingeri iraționale