Educaţia de performanţă: Contexte. Obiective. strategii
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1348 54
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-27 21:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.01 (4187)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3845)
SM ISO690:2012
CIOBAN, Mitrofan, LUPU, Ilie, SALI, Larisa. Educaţia de performanţă: Contexte. Obiective. strategii. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2014, nr. 4(35), pp. 43-51. ISSN 1857-0461.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”
Numărul 4(35) / 2014 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687

Educaţia de performanţă: Contexte. Obiective. strategii
CZU: 37.01

Pag. 43-51

Cioban Mitrofan, Lupu Ilie, Sali Larisa
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
Disponibil în IBN: 27 ianuarie 2015


Rezumat

În articol sunt analizate concepte pedagogice referitoare la abordarea diferenţiată şi individualizată a procesului educaţional în scopul obţinerii performanţelor. Este refl ectată evoluţia acestor concepte în aspect istoric prin prisma contextelor actuale din sistemul educaţional autohton. Sunt formulate unele concluzii şi recomandări privind susţinerea disciplinelor din domeniile Ştiinţe exacte şi Ştiinţe ale naturii la toate treptele şi nivelurile de învăţământ. Se argumentează necesitatea formării profesionale iniţiale a cadrelor didactice pentru activitatea cu elevii capabili de performanţe înalte.

In the article, pedagogical concepts regarding the differentiated and individualized approach to the educational process with the goal of achieving high performances are analyzed. The evolution of these concepts is reflected in a historical aspect in terms of the current contexts of the autochthonous educational system. Some conclusions and recommendations regarding the support of disciplines from the fields of Exact and Natural Sciences at all stages and levels of education are formulated. The necessity of initial professional formation of the didactic staff for activities with students capable of high results is argued.

Cuvinte-cheie
educaţie,

performanţe academice, elevi dotaţi şi supradotaţi, inteligenţă.