Conflictul lingvistic în condiții de bilingvism
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1030 26
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-20 12:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
811.135.1'271.2(478)+81'246.3 (1)
Balkan Romance / Balkan Romanic languages (1456)
SM ISO690:2012
CONDREA, Iraida. Conflictul lingvistic în condiții de bilingvism. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2014, nr. 3(34), pp. 31-36. ISSN 1857-0461.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”
Numărul 3(34) / 2014 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687

Conflictul lingvistic în condiții de bilingvism
CZU: 811.135.1'271.2(478)+81'246.3

Pag. 31-36

Condrea Iraida
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 27 noiembrie 2014


Rezumat

Bilingvismul este un fenomen răspândit, care în perioada actuală generează un interes sporit din partea mai multor specialiști din domenii diferite, cum ar fi lingvistica, psihologia, didactica, sociologia, politologia, sociolingvistica ș.a. Tipologia bilingvismului este foarte vastă și se modifi că în permanență, însă cele mai importante procese de ordin psihopedagogic, social-politic și cultural sunt legate de bilingvismul individual și de bilingvismul colectiv. În timp ce bilingvismul individual pune probleme mai mult de ordin pedagogic și cultural, bilingvismul colectiv are multe aspecte legate de anumite procese politice și sociale complicate, ce pot conduce la tensiuni și ciocniri, care au la bază confl ictul lingvistic. În Republica Moldova situația de bilingvism este dată de limbile română și rusă, care concurează timp îndelungat și această concurență reprezintă un focar permanent de confl icte lingvistice.

Bilingualism is a spread phenomena, which generates an increased interest for specialists from different fields, like linguistics, psychology, didactics, politology, sociolinguistics. The bilingualism typology is various and it is in a continuous modification. From the psycho-pedagogical, political and cultural points of view the most important processes are connected with the individual bilingualism and with the collective bilingualism. The individual bilingualism refers to pedagogical and cultural problems, but the collective bilingualism is connected with aspects that refer to the complicated and social processes, that can due to the tensions or conflicts which are based on linguistic conflicts. In the Republic of Moldova the bilingualism is generated by Romanian and Russian languages, which compete for a long time and this competition represents permanent focus of linguistic conflicts.

Cuvinte-cheie
contact lingvistic, confl ict lingvistic, bilingvism individual, bilingvism colectiv, semilingvism