Economie digitală – premisă a dezvoltării economice în secolul XXI
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1159 44
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-30 09:31
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
33:004 (34)
Economics. Economic science (9355)
Computer science and technology. Computing. Data processing (4156)
SM ISO690:2012
ŢURCAN, Viorica, GRIBINCEA, Alexandru, BÎRCA, Iulita. Economie digitală – premisă a dezvoltării economice în secolul XXI. In: Economie şi Sociologie, 2014, nr. 2, pp. 109-115. ISSN 1857-4130.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economie şi Sociologie
Numărul 2 / 2014 / ISSN 1857-4130

Economie digitală – premisă a dezvoltării economice în secolul XXI
CZU: 33:004
JEL: L81, L86, O1

Pag. 109-115

Ţurcan Viorica1, Gribincea Alexandru1, Bîrca Iulita2
 
1 Universitatea Liberă Internaţională din Moldova,
2 Institutul Naţional de Cercetări Economice al AŞM
 
 
Disponibil în IBN: 13 noiembrie 2014


Rezumat

Conceptul economiei digitale, numit „noua economie”, include anumite transformări moderne ale activităţilor economice, care sunt o consecinţă a utilizării tehnologiilor digitale. Acestea, la rândul lor oferă acces, procesare şi stocare a informaţiei într-un mod mai simplu şi mai ieftin. Apariţia unei economii noi, este explicată prin intensificarea promovării serviciilor şi produselor noi, importanţa mai mare acordată inovaţiilor ca fenomen şi modalitate de activitate economică, şi influenţa asupra procesului de globalizare. Un volum enorm de informaţii modifică modul în care funcţionează pieţele, făcând posibilă restructurarea corporativă şi apariţia noilor oportunităţi pentru crearea şi operarea diferitor tipuri de informaţie.

The concept of digital economy called "new economy" involves particularly modern transformation of economic activities, which is a consequence of the use of digital technologies. These in turn provide access, processing and storage of information in a way cheaper and easier. The emergence of a new economy is explained by the enhanced promotion of new products and services, the increasing importance of innovation as a phenomenon and means of economic activity and the influence of globalization process. Enormous volume of information is changing the way markets function, making possible corporate restructuring and the emergence of new opportunities for the creation and operation information of different nature.

Cuvinte-cheie
economie digitală, dezvoltare economică, comerţul electronic, cerere, ofertă, consumator,

e-business, e-commerce, e-Banking,

afaceri electronice