Dezvoltarea conştiinţei de sine la vârsta preşcolară
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1453 104
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-21 19:17
SM ISO690:2012
RACU, Igor. Dezvoltarea conştiinţei de sine la vârsta preşcolară. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2014, nr. 36, pp. 39-59. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 36 / 2014 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Dezvoltarea conştiinţei de sine la vârsta preşcolară

Pag. 39-59

Racu Igor
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 24 octombrie 2014


Rezumat

This research is devoted to the actual problem of the developmental and psychology – the self-consciousness genesis of pre-school. These children are educated in different social conditions. In this research work are shown: dynamics of the self-consciousness, the situations, factors, contents, possibilities, mechanisms, the natural laws of development and the differences determined by the Social Situation of Development (SSD). The determinations factor of self-consciousness development is the communicative experience with adults. They identified the early stages of emergence and development of self-awareness and the potential development of this structure in specially organized experimental conditions.

În acest articol sunt expuse rezultatele unor studii teoretico-experimentale privind dezvoltarea conştiinţei de sine la vârsta preşcolară. Este prezentată dinamica, legităţile, factorii, aspectul cantitativ şi calitativ în dezvoltarea conştiinţei de sine în dependenşă de mediul social de dezvoltare al copiilor. Este demonstrat rolul de bază al activităţii de comunicare în dezvoltarea conştiinşei de sine pe parcursul preşcolarităţii. Sunt identificate etapele inişiale de aparişie şi dezvoltare a conştiinşei de sine şi posibilităşile de dezvoltare a acestei structuri în condişii experimentale special organizate.

Cuvinte-cheie
conştiinţa de sine, preşcolar, autoapreciere, situație socială de dezvoltare, comunicare