Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1385 119 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-09 15:10 |
SM ISO690:2012 TROFĂILĂ, Lidia. Timiditatea la adolescenţi şi impactul ei asupra reuşitei în activităţile sociale . In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2014, nr. 35, pp. 12-22. ISSN 1857-0224. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială | ||||||
Numărul 35 / 2014 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432 | ||||||
|
||||||
Pag. 12-22 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Caracterul este una din calităţile importante, de bază din structura personalităţii. Autoafirmarea, autorealizarea personalităţii depinde de calităţile predominante din structura caracterului, care determină forma caracterului şi tipul predominant de personalitate. Când caracterul este marcat de trăsături pozitive aceasta-i permite personalităţii să se autorealizeze, să se afirme în viaţă.
Timiditatea este una din calităţile de caracter, care are multe aspecte negative, făcând persoana să fie inhibată, retrasă, închisă în sine, vulnerabilă şi aceasta îi creează multe probleme în comunicare, activitatea personală, relaţii interpersonale. Deosebit de nedorită este această calitate la adolescenţi, atunci când la ei are loc alegerea profesiei, pregătirea profesională, încadrarea în câmpul muncii. În asemenea situaţii adolescenţilor li se cere să fie activi, dinamici, insistenţi, perseverenţi, să ia deciziile necesare la timp.
Timiditatea însă le poate crea diferite bariere în atingerea obiectivelor necesare, la formatrea profesională şi afirmarea personală. Rigiditatea, inertitatea, închiderea în sine, care sunt caracteristice pentru adolescentul timid nu-i permit să-şi spună liber opinia, să-şi susţină opinia, să se manifeste activ în relaţiile interpersonale |
||||||
Cuvinte-cheie caracter, timiditate, personalitate, tipuri de personalitate, tipuri de caractere |
||||||
|