Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1423 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-29 19:18 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
614.252:618.2-082 (1) |
Public and professional organization of health (871) |
SM ISO690:2012 STRATULAT, Petru, PETROV, Victor, ILIADI-TULBURE, Corina, BURLAC, Ala, CURTEANU, Ala, MUNTEANU, Igor. Simulare ca proces de instruire profesională
în urgenţele obstetricale. In: Buletinul Academiei de Ştiinţe a Moldovei. Ştiinţe Medicale, 2014, nr. 1(42), pp. 52-55. ISSN 1857-0011. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Buletinul Academiei de Ştiinţe a Moldovei. Ştiinţe Medicale | ||||||
Numărul 1(42) / 2014 / ISSN 1857-0011 | ||||||
|
||||||
CZU: 614.252:618.2-082 | ||||||
Pag. 52-55 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Simularea este arta de a face ca evenimentele artificiale să pară a fi reale prin imitarea unor cazuri medicale rare
din obstetrică. Obiectivul studiului a constat în aprecierea importanței instruirii prin simulare în urgențe obstetricale. În cadrul Centrului de Simulare, IMSP Institutul Mamei și Copilului (IMC), Republica Moldova pe parcursul perioadei
iulie-decembrie 2014, au fost petrecute 11 cursuri de simulare, fiind instruite 134 de persoane. Echipele formate au fost multidisciplinare, fiind prezentate 5 scenarii clinice. Pentru a aprecia gradul de satisfacție a personalului medical implicat în procesul de simulare, a fost elaborată o anchetă anonimă, care a inclus 43 de întrebări, fiind propuse 5 variante de răspuns (acord total, acord, acord parțial, dezacord parțial, dezacord total). Au fost intervievați 78 de specialiști: 41 de medici (52,6%) și 37 de asistente medicale (47,4%). S-a specifi cat că scenariile propuse au fost bine adaptate și aproape de realitate (78 din cazuri – 100%). Pentru 77 de persoane (98,7%) s-a schimbat viziunea asupra metodei de instruire profesională. Astfel, simularea a permis, implementarea în condițiile Republicii Moldova a programelor de training în educarea personalului medical în luarea deciziilor prompte, pentru dezvoltarea siguranței pacientei. |
||||||
Cuvinte-cheie simulare, comunicare, urgențe obstetricale |
||||||
|