Stările afective ale elevilor şi securitatea psihologică
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1392 118
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-15 13:34
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3+159.922.7 (88)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3882)
Psychology (3361)
SM ISO690:2012
BOLBOCEANU, Aglaida. Stările afective ale elevilor şi securitatea psihologică. In: Univers Pedagogic, 2014, nr. 1, pp. 47-52. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1 / 2014 / ISSN 1811-5470

Stările afective ale elevilor şi securitatea psihologică
CZU: 37.015.3+159.922.7

Pag. 47-52

Bolboceanu Aglaida
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 17 aprilie 2014


Rezumat

Articolul este consacrat unui construct psihologic fundamental în viaţa persoanei: trebuinţa de securitate, supranumit de A. Masloy „miros psihologic”. Autorul se referă la cercetări le executate în Sectorul de Psihosociologie a Educaţiei şi Incluziune Şcolară a Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei din Chişinău, Republica Moldova, care conturează o situaţie de fapt la subiectul discutat. Concluziile autorului evocă necesitatea cunoaşterii de către specialiştii în educaţie a trebuinţelor psihologice bazale ale personalităţii, respectiv, revederea, din această perspectivă, a sistemului de pregătire psihologică a cadrele didactice.

The article îs dedicated to a fundamental psychological construct în the person's life: necessity of security, called by A. Maslow «psychological flavor”. The author refers to the researches performed în the Sector of Psychosociology of Education and School Inclusion în the Institute of Educaţional Sciences of Republic of Moldova. The results of the researches outlines an actual situation about the discussed subject. Author’s conclusions disclose the necessity of teachers to study basic psychological needs of personality, and respectively, necessity to review, from this perspective, the system of psychological teachers training.

Cuvinte-cheie
trebuinţe psihologice bazale ale personalităţii, trebuinţa de securitate,

şcoală, elevi, emoţii