Comunicarea din perspectiva diverselor stiluri manageriale
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1082 73
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-26 17:40
SM ISO690:2012
BRATU, Veronica. Comunicarea din perspectiva diverselor stiluri manageriale. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2012, nr. 9(59), pp. 32-37. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(59) / 2012 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Comunicarea din perspectiva diverselor stiluri manageriale

Pag. 32-37

Bratu Veronica
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
Disponibil în IBN: 15 aprilie 2014


Rezumat

În prezentul studiu este descrisă comunicarea din perspectiva diverselor stiluri manageriale. Problema privind stilul managerial se referă la mai multe aspecte, unul dintre care este experimentarea tradiţională, folosind două sau trei stiluri manageriale. Fiecare individ are un anumit stil de comunicare format în urma educaţiei, deprinderilor, convingerilor şi scopurilor personale. Acesta nu asigură întotdeauna o comunicare eficace şi eficientă. Apreciem că este necesar ca managerii să urmărească la subordonaţi, dar şi la propria persoană, schimbarea de atitudine faţă de „ştiinţa comunicării” prin conştientizarea efectelor pozitive şi negative ale propriului stil de comunicare şi prin sensibilizarea necesităţii de a dobândi unele abilităţi de comunicare. Managerul competent nu trebuie să comunice la întâmplare şi după bunul plac, ci conform unor strategii şi stiluri de comunicare care să sprijine implementarea strategiei organizaţionale.

This paper analyzes the communication described from the point of view of managerial styles. Problem management style refers to several aspects, one of which is traditional experimentation, using two or three management styles. Each individual has a certain style of communication formed by education, skills, beliefs and personal goals. It does not always ensure effective and efficient communication. We consider it necessary for managers to monitor the subordinates, but also to themselves, changing the attitude of "science communication" by becoming aware of their positive and negative styles of communication and awareness of the need for acquisition of communication skills. Competent manager not communicate and at their will, but according to some strategies and styles to support the implementation of the organizational strategy.

Cuvinte-cheie
management,

comunicare, comunicare managerială, comunicare eficientă, stil, stil managerial, subordonaţi,

stil de comunicare