Formarea şi dezvoltarea competenţelor lingvistice prin elemente de dialectologie
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
856 5
Ultima descărcare din IBN:
2023-08-29 22:12
SM ISO690:2012
POPA, Viorica. Formarea şi dezvoltarea competenţelor lingvistice prin elemente de dialectologie . In: Glotodidactica, 2012, nr. 1, pp. 70-83. ISSN 1857-0763.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Glotodidactica
Numărul 1 / 2012 / ISSN 1857-0763

Formarea şi dezvoltarea competenţelor lingvistice prin elemente de dialectologie

Pag. 70-83

Popa Viorica
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 7 aprilie 2014


Rezumat

The present article aims at highlighting the fact that teaching/learning regionalisms, as a unit of content, in Romanian language and literature, in the context of modernizing preuniversity education according to European standards and to the focus on competences/subcompetences emphasizes their artistic value, their educational valences in view of national conscience developement. It is asserted that school textbooks worked out in correspondence with the new didactic concept should develop competences typical of the subject through interactive didactic strategies.

Articolul are ca intenţie a sublinia faptul că predarea-învăţarea regionalismelor, ca unitate de conţinut, la disciplina limba şi literatura română, în contextul modernizării învăţământului preuniversitar, la standarde europene, şi imediat, la centrarea pe competenţe/subcompetenţe pune accentul pe valoarea lor artistică, pe valenţele lor educative în vederea formării conştiinţei naţionale. Se afirmă că manualele şcolare, elaborate în corespundere cu noua concepţie didactică, ar trebui să formeze/dezvolte competenţe specifice ale disciplinei prin strategii didactice interactive.

Cuvinte-cheie
regionalisme, învăţământ preuniversitar, standarde europene,

competenţe/subcompetenţe