Роль социально-психологических навыков и компетенций в преодолении агрессивного поведения
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
835 1
Ultima descărcare din IBN:
2016-12-07 09:55
SM ISO690:2012
КОВАЛЕВА, Елена. Роль социально-психологических навыков и компетенций в преодолении агрессивного поведения. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2014, nr. 34, pp. 85-92. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 34 / 2014 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Роль социально-психологических навыков и компетенций в преодолении агрессивного поведения

Pag. 85-92

Ковалева Елена
 
Кишиневский Государственный Педагогический Университет им. Иона Крянгэ
 
 
Disponibil în IBN: 16 martie 2014


Rezumat

Disbalance in relationships between an individual and society is accompanied by aggression. Development and perfection of socio-psychological skills decreases tension in conflict relationships between society and an individual. Developed self-consciousness gives possibility to evaluate the situation adequately and react to it in a flexible way. Knowing the social norms blocks aggressive behavior. Enlarging one's social experience and inclusion into group activity decreases aggression of an individual.

Dezechilibrul în relațiile dintre un individ și societate este însoțit de agresiune. Dezvoltarea și perfecționarea abilităților socio-psihologice scade tensiunea în relațiile conflictuale dintre societate și individ. Dezvoltarea conștiinței de sine oferă posibilitatea de a evalua situația în mod adecvat și de a reacționa la aceasta într-un mod flexibil. Cunoaşterea normelor sociale blochează comportamentul agresiv. Cu cât mai multă experiență socială are un individ și cu cât mai mult este inclus în activitățile de grup, cu atât mai scăzut va fi nivelul de agresivitate manifestat de el.

Cuvinte-cheie
competențe socio-psihologice; frustrare; comportament agresiv; conștiința de sine; evaluare cognitivă; incluziune în grup; socializare