Modalități de dezvoltare a potențialului empatic la studenții psihologi
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1021 39
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-27 15:15
SM ISO690:2012
STOMFF, Mihaela. Modalități de dezvoltare a potențialului empatic la studenții psihologi. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2013, nr. 33, pp. 41-52. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 33 / 2013 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Modalități de dezvoltare a potențialului empatic la studenții psihologi

Pag. 41-52

Stomff Mihaela
 
Universitatea „Hyperion”, Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 14 martie 2014


Rezumat

Research problem that I approached in this study aims to identify the ways to stimulate and develop empathic competencies of psychological students. Hypothesizes the assumption that psychological program have a positive role in the development of empathic competencies of students in their professional training process. The formative experiment included 48subjects, students of the Faculty of Psychology of the University"Hyperion" in Bucharest. In the experiment the following results were obtained: 1) there is a significant difference in the level of empathy and emotional intelligence between the average experimental group(EG) and the control(CG) in the sense that because of the impact of the training program GE subjects achieved higher performance in developing the stew psychological structures compared to their peers in CG; 2) there are significant differences between the means of the two groups, EG and CG, in the level of personality factors responsible for interpersonal orientation and interpersonal maturity, such as the capacity status, sociability, socialization, self-control, tolerance, dominance, which demonstrates the relevance of applied development program.

Problema științifică pe care am abordat-o în acest studiu vizează modalitățile de stimulare și dezvoltare a capacității empatice a studenților psihologi la nivel de competență. Ipoteza avansată constă în presupunerea că intervenţiile psihologice special organizate au un rol pozitiv în dezvoltarea abilităților empatice ale studenților psihologi. În experimentul formativ au participat 48 subiecți, studenți psihologi ai Universității „Hyperion‖ din București. Derularea programului s-a realizat pe o perioadă de un an și două luni (14 ședințe). În urma experimentului s-a stabilit: 1) există o diferență semnificativă în ceea ce privește nivelul empatiei și al inteligenței emoționale între scorurile grupului experimental (GE) și ale celui de control (GC) în sens că subiecții GE au realizat performanțe net superioare în dezvoltarea acestor două structuri psihologice în comparație cu colegii lor din GC; 2) există diferențe semnificative între scorurile celor două grupuri, GE și GC, în ceea ce privește nivelul unor factori de personalitate responsabili de orientarea interpersonală și maturitatea interrelațională, cum ar fi: capacitatea de statut, sociabilitatea, socializarea, autocontrolul, toleranța, dominanța și a., fapt ce demonstrează relevanța formativă a programului de dezvoltare psihologică aplicat.