Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
13584 362 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-17 12:55 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
792.02/.03 (1) |
Theatre. Stagecraft. Dramatic performances (521) |
SM ISO690:2012 KHALIL-BUTUCIOC, Dorina. Postmodernism „pentru toate vocile” din duetul dramat(urg)ic al Mariei Şleahtiţchi şi al lui Nicolae Leahu. In: Arta , 2013, nr. 2(AAV), pp. 145-149. ISSN 2345-1181. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | ||||||
Numărul 2(AAV) / 2013 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | ||||||
|
||||||
CZU: 792.02/.03 | ||||||
Pag. 145-149 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Eseul dramatic Cvartet pentru o voce şi toate cuvintele, scris de poeţii, prozatorii, criticii, publiciştii Nicolae Leahu, iar Maria Şleahtiţchi şi eminescolog, con(in)stituie o emersiune postmodernistă a teatrului poetic, dar şi a teatrului intelectualist, segmente neacoperite suficient în tabloul actual al dramaturgiei şi al politicii repertoriale ale teatrelor româneşti.
Trama piesei lui Nicolae Leahu şi a Mariei Şleahtiţchi se reuneşte la o reţea de redefinire a noţiunii de poezie prin prisma „mulării pe trupul lumii postmoderne” a creaţiei eminesciene transformate într-un dispozitiv intertextual. Poetul în patru ipostaze de vârstă, Poesis, Cititorul 1, Cititorul 2 şi Sufleorul sunt invocaţi la un monolog plurivocal pentru a(-şi) răspunde la întrebarea: „Ce este poezia?”
Montat la Teatrul Naţional „V. Alecsandri” din Bălţi în 2000, dar păstrat puţin timp în repertoriu, spectacolul Cvartet pentru o voce şi toate cuvintele a etalat o epifanie poetico-teatrală complexă, care nu doar a izvorât din poezia lui M. Eminescu, ci s-a dezvoltat în poezie şi ca poezie. |
||||||
Cuvinte-cheie Mihai Eminescu, poezie, monolog, dialog, eterogenitate, intertextualitate, eminescologie, eseu dramatic, teatru poetic, ironie., postmodernism |
||||||
|