Strategii şi metode de transformare a culturii organizaţionale din instituţiile medicale
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
803 13
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-05 13:27
SM ISO690:2012
GLOBA, Nina. Strategii şi metode de transformare a culturii organizaţionale din instituţiile medicale. In: Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”, 2013, nr. 2(14), pp. 223-228. ISSN 1857-1719.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”
Numărul 2(14) / 2013 / ISSN 1857-1719

Strategii şi metode de transformare a culturii organizaţionale din instituţiile medicale

Pag. 223-228

Globa Nina
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 23 ianuarie 2014


Rezumat

Fiecare instituţie medicală îşi are propria sa cultură organizaţională, care-i poate influenţa puternic succesul sau eşecul. În ultimul deceniu, interesul privind cultura organizaţională a crescut. Schimbarea culturii reprezintă o activitate de anvergură, deoarece cultura fiecărei organizaţie cuprinde un set de obiective, roluri, procese, valori, practici de comunicare, atitudini şi ipoteze. Acestea reprezintă instrumentele necesare de a fi puse în aplicare, pentru atingerea rezultatelor dorite. Instituţiile care au mers pe calea schimbării culturii organizaţionale au obţinut rezultate pozitive în sporirea angajamentului personalului, atragerea de noi clienţi şi creşterea veniturilor. Există diverse strategii şi metode dedicate în mod special schimbării culturii organizaţionale. Unele dintre acestea sunt reflectate în lucrare. De asemenea, sunt menţionate un şir de cerinţe pentru schimbarea cu succes culturii.

Every medical institution has his organizational culture that can strongly influence the organization’s potential for success or failure. Over the last decade the interest in organizational culture has increased. Changing a culture is a large-scale commitment because every organization’s culture comprises an interlocking set of goals, roles, processes, values, communication practices, attitudes and assumptions. These are the organizational tools needed to be put into action for great results. The institutions which have embraced organizational culture change show a positive increase in their employee engagement, attraction of new customers and boosting their revenues. There are different strategies and methodologies specifically dedicated to organizational culture change. Some of them are described in this paper. Also, are mentioned several requirements for successful culture change.