Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1671 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-05-03 14:49 |
SM ISO690:2012 GHILAŞ, Victor. Instrumentele muzicale în viaţa religioasă
a mănăstirilor din Republica Moldova
. In: Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice, 2012, nr. 3(16), pp. 245-249. ISSN 1857-2251. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice | ||||||
Numărul 3(16) / 2012 / ISSN 1857-2251 | ||||||
|
||||||
Pag. 245-249 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Acest studiu abordează un subiect mai puţin cercetat în literatura de specialitate, legat de utilizarea instrumentelor muzicale în practica mănăstirilor creştin-ortodoxe. În general, arta muzicală bizantină se bazează, în principal, pe cântul vocal. Cu toate acestea, în unele cazuri, slujitorii cultului ortodox recurg, în practicile lor religioase, la două instrumente muzicale: toaca şi clopotul. În mănăstirile din spaţiul românesc, inclusiv în cele din Republica Moldova, aceste instrumente muzicale sunt utilizate cu funcţii speciale, cu un repertoriu specific, care este asociat cu creaţia orală, încadrânduse (semnalele de toacă în special) în categoria folclorului monahal. |
||||||
Cuvinte-cheie instrumente muzicale, mănăstiri, Republica Moldova, toacă, clopot |
||||||
|