Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1190 47 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-09 16:40 |
SM ISO690:2012 RACU, Igor. Violenţa şcolară – posibilităţi de diminuare. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2013, nr. 32, pp. 63-68. ISSN 1857-0224. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială | ||||||
Numărul 32 / 2013 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432 | ||||||
|
||||||
Pag. 63-68 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This paper presents partial results of theoretical and experimental study on the problem of school violence. The forms of violence, the difference in manifestation depending gender (boys, girls) and age (elementary school, middle school and high school) are described. The main emphasis is put on describing the results of an experimental study that demonstrated the possibility of lowering formative school violence. |
||||||
Cuvinte-cheie violență, experiment de control, experiment formativ, violenţă în şcoală, diminuarea violenței |
||||||
|