Aptitudinile pedagogice – componentă a măiestriei profesionale la viitorii pedagogi
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1188 59
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-11 23:57
SM ISO690:2012
TROFĂILĂ, Lidia. Aptitudinile pedagogice – componentă a măiestriei profesionale la viitorii pedagogi. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2013, nr. 32, pp. 28-36. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 32 / 2013 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Aptitudinile pedagogice – componentă a măiestriei profesionale la viitorii pedagogi

Pag. 28-36

Trofăilă Lidia
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 13 decembrie 2013


Rezumat

Society always needs well trained specialists in all areas of social life. This refers also to the educational environment. Is required from educators to demonstrate professional skill, to be human, competent, and also to have the necessary training skills, so they can use high-level tools and work techniques. Teaching skills allow the teacher to be flexible and plastic in his professional activity, to constantly improve, being receptive to everything that is new. Not by chance, the graduates who register in educational specialties must have some abilities and training skills. Practical tasks evidence that prospective teachers have such skills, but not all of them are as well developed, or the same level of development. In professional training activities it is necessary to draw attention to this moments.

Societatea are nevoie în permanenţă de oameni bine pregătiţi profesional în toate domeniile vieţii sociale. Aceasta se referă şi la domeniul învăţământuluil. De la pedagogi se cere să dea dovadă de măiestrie profesională, să fie umani, competenţi profesional, să dispună de aptitudinile pedagogice necesare, să poată utiliza la nivel înalt mijloacele şi tehnicile de lucru. Aptitudinile pedagogice îi permit profesorului să fie flexibil şi plastic în activitatea profesională, de a se perfecţiona în permanenţă, fiind receptibil la tot ce e nou. Nu întâmplător abiturienţii, care se înscriu la specialităţile pedagogice trebuie să dispună de careva capacităţi, aptitudini pedagogice. Probele experimentale dovedesc, că viitorii pedagogi dispun de aceste aptitudini, însă nu la toţi din ei sunt la fel de bine dezvoltate, ori la acelaşi nivel de dezvoltare. La aceste momente este necesar să se atragă atenţie în activitatea de pregătire profesională.

Cuvinte-cheie
aptitudini generale, speciale, aptitudini pedagogice, pregătire profesională, capacităţi, măiestrie pedagogică