Semnificaţia învăţării pragmatice în postmodernitatea educaţiei
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1541 23
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-27 14:33
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013.3 (67)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3920)
SM ISO690:2012
PETROVSCHI, Nina. Semnificaţia învăţării pragmatice în postmodernitatea educaţiei. In: Revistă de știinţe socioumane , 2013, nr. 1(23), pp. 41-52. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 1(23) / 2013 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Semnificaţia învăţării pragmatice în postmodernitatea educaţiei
CZU: 37.013.3

Pag. 41-52

Petrovschi Nina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 10 octombrie 2013


Rezumat

Postmodern education is the education which has to value a new model of education: not the model of the best performance, but the one of the most different performances. This way, to operate with pragmatic tasks means to search and discover the most relevant exemple, to find paradox and legitimate it by new learning rules. Thus, postmodernism functions quantitatively; it measures and determines everything. The postmodernism legitimity has been replaced by the operativity criterion. That what is operativity becomes true and fair. Postmodern knowledge is expressed in quantitative terms and the sense of postmodern knowledge is the transformation after utilizing.

Cuvinte-cheie
postmodernism, pragmatic learning, tehnology humanization, education personalization