Analiza amplasării disciplinei informatica în orarul de studiu
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
826 1
Ultima descărcare din IBN:
2020-11-16 21:19
SM ISO690:2012
CROITORU, Cătălina, OLARU, Ludmila. Analiza amplasării disciplinei informatica în orarul de studiu . In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2013, nr. 30, pp. 53-58. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 30 / 2013 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Analiza amplasării disciplinei informatica în orarul de studiu

Pag. 53-58

Croitoru Cătălina1, Olaru Ludmila2
 
1 Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“,
2 Liceul Teoretic „Vasile Vasilache“, Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 4 decembrie 2013


Rezumat

Work capacity of the children is characterized by periods of adaptation, implementation in work, which is manifested by a gradual increase in work capacity, followed by an optimal yield, after which follow decrease in work capacity. The placement of the discipline “Informational Technologies” in the schedule of the day and week is important because of its degree of complexity, bigger than average. For the establishment of correct placement of this discipline in the schedule were analyzed 547 schedules in 7 class from for a period of 10 years (2000-2009), and 182 schedules in the tenth class from for a period of 4 years (2006-2009 ), in the pre-university institutions in the Republic of Moldova. Evaluation of these schedules show that children are at an increased intellectual effort because in 15.7 - 37.1% of schedules (in the day dynamic) and in 23.6 - 75.6% of schedules (in the week dynamic) lesson “Informational Technologies” is not rational located.

Capacitatea de muncă a elevilor se caracterizează prin perioade de adaptare, de antrenare în lucru, care se manifestă prin creşterea treptată a capacităţii de muncă, urmată de perioadă cu randament optim, după care urmează descreşterea capacităţii de muncă. Amplasarea disciplinei Informatica în orarul zilei şi săptămânii este importantă prin faptul că este disciplină cu grad de complexitate mai sus de mediu. În scopul stabilirii corectitudinii amplasării disciplinei în orarul de studiu au fost analizate 547 de orare la clasele a 7-a pe o perioadă de 10 ani (2000-2009) şi 182 de orare la clasele a 10-a pe o perioadă de 4 ani (2006-2009), din instituţiile de învăţământ preuniversitar din Republica Moldova. Evaluarea orarelor respective denotă că elevii sunt supuşi unui efort intelectual sporit, deoarece şi în 15,7-37,1% din orare (în dinamica zilei) şi în 23,6-75,6% din orare (în dinamica săptămânii) lecţia de Informatică/BITC nu este amplasată raţional.