Importanţa implicării părinţilor în dezvoltarea copilului la vârsta de 0–3 ani
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
2172 253
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 12:44
SM ISO690:2012
CĂRUŢĂ, Elena. Importanţa implicării părinţilor în dezvoltarea copilului la vârsta de 0–3 ani . In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2012, nr. 3, pp. 72-81. ISSN 1857-2502.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie, revista ştiinţifico-practică
Numărul 3 / 2012 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276

Importanţa implicării părinţilor în dezvoltarea copilului la vârsta de 0–3 ani

Pag. 72-81

Căruţă Elena
 
Liceul Teoretic „M. Sadoveanu“, mun. Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 14 decembrie 2013


Rezumat

For many centuries it was thought that the mother is the primary mentorinchild’s education. Father’s involvement in childrearing and education is consideredto be absurd, believing that thereisn’t an occupation for males. Today, however, things were changed in our civilizedsociety, although such views persistand nowadays especially in our space area. Thus, in my opinion, as well as many psychologists, is that the mother implication andfather is as very importantin child development even from the very beggining.

Cuvinte-cheie
educaţie timpurie, mers, limbaj, autonomie, jocul, vârstă fragedă