Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
2022 115 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-15 13:27 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.947.5-053.6:331.101.3 (1) |
Psychology (3396) |
Theory and organization of work. Relations between business firms and employees (388) |
SM ISO690:2012 BÎRSA, Elena, POTÂNG, Angela. Relaţia dintre valorile profesionale şi motivaţia spre succes la adolescenţi şi tineri
. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2013, nr. 3, pp. 29-35. ISSN 1857-2502. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie, revista ştiinţifico-practică | ||||||
Numărul 3 / 2013 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.947.5-053.6:331.101.3 | ||||||
Pag. 29-35 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În prezent, vorbim foarte mult despre succes şi dezvoltarea carierei. Mulţi oameni de ştiinţă încearcă să explice complexitatea acestui subiect şi modul în care motivaţia
spre succes poate fi crescută. Prin urmare, am făcut o cercetare despre relaţia dintre valorile profesionale şi motivaţia de succes în rândul adolescenţilor şi tinerilor. În cercetarea noastră am aplicat 2 teste: la determinarea valorilor profesionale le-am folosit inventarul valorii profesionale Super, care prezintă o listă de 15 de valori profesionale (stimulare intelectuală, altruism, avantaje economice, estetice,
prestigiu, realizare, autoritatea, speranţa profesională, mediu, relaţia cu superiorii, independenţa, modul de viaţă, varietate şi creativitate). Pentru a măsura motivaţia de a reuşi am folosit Motivation chestionar Ehler la succes. Eşantionul de cercetare este format din 80 de persoane: 40 de studenţi şi 40 de elevi de liceu. Persoanele implicate în studiu sunt cu vârsta cuprinsă între 17 - 23 de ani. În urma studiului realizat am găsit corelaţie pozitivă între valorile profesionale şi motivaţia pentru succes, 9 din 15 valori profesionale au obţinut rezultate statistic semnificative la Coeficientul de corelaţie liniară Pearson. Aceste valori profesionale sunt: independenţa,
stimularea intelectuală, prestigiul, reuşita profesională, conducere, speranţa profesională, ambianţa fizică, modul de viaţă şi creativitatea. De asemenea, am obţinut o clasificare a valorilor profesionale printre studenţi şi elevi de liceu. Ambele au ca valori la modul de viaţă, speranţa profesională, avantaje economice. |
||||||
Cuvinte-cheie valori profesionale, motivaţia pentru succes, realizare, elevi de liceu, studenţi |
||||||
|