IBN
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
Descărcări 16
Ultima descărcare din IBN:
2018-04-25 17:52
Vizualizări 458
Vizitatori unici 40
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF
BibTeX
DataCite
Dublin Core
Psihologie, revista ştiinţifico-practică
Numărul 2 / 2013 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Evaluarea stimei de sine în rândul adolescenţilor. Proprietăţi psihometrice pentru Scala Rosenberg

Pag. 3-13

Robu Viorel
 
Universitatea „Petre Andrei”, Iaşi
 
Disponibil în IBN: 14 December, 2013

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Rezumat

Rosenberg Self-Esteem Scale (RSES) este unul dintre cele mai populare instrumente destinate evaluării stimei de sine în rândul adolescenţilor şi al tinerilor. Scala a fost utilizată în mod intensiv şi extensiv, în scopuri de cercetare. Scorul la scală poate oferi psihologilor practicieni o primă indicaţie cu privire la posibile probleme pe care un adolescent le are, în ceea ce priveşte stima de sine. Prezentul studiu sumarizează date obţinute prin administrarea scalei într-un eşantion de adolescenţi români (N = 490). Datele sugerează că RSES are calităţi psihometrice bune, care indică faptul că acest instrument poate fi utilizat la nivel individual, pentru a evalua stima de sine şi a personaliza intervenţiile.

The Rosenberg Self-Esteem Scale (RSES) is one of the most popular measures of self-esteem in adolescents and young people. The scale has been intensively and extensively used in research and practical purposes. The score on RSES can provide practitioners a first indication on a possible difficulty which an adolescent has with self-esteem. This present study summarizes data which were collected from a sample of Romanian adolescents (N = 490). The data suggest that RSES has good psychometric qualities indicating that it can be used at the individual level to assess self-esteem and tailor the interventions.

Cuvinte-cheie stimă de sine, adolescenţi, Rosenberg Self-Esteem Scale, fidelitate, validitate