Использование метода визуализации как санитарно-просветительный инструмент
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
748 1
Ultima descărcare din IBN:
2020-04-25 12:40
SM ISO690:2012
GRINKEVICI, Alexandr. Использование метода визуализации как санитарно-просветительный инструмент . In: Medicina stomatologică , 2010, nr. 3(16), pp. 26-28. ISSN 1857-1328.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Medicina stomatologică
Numărul 3(16) / 2010 / ISSN 1857-1328

Использование метода визуализации как санитарно-просветительный инструмент

Pag. 26-28

Grinkevici Alexandr
 
Государственный университет медицины и фармации им. Николая Тестемицану
 
 
Disponibil în IBN: 19 noiembrie 2013


Rezumat

Scopul lucrării: îmbunătăţirea calităţii vieţii, în particular a sănătăţii orale şi a stării psihologice a copiilor (depăşirea fricii de tratamentul stomatologic). Obiective: educaţia sanitară în şcoli a copiilor, pedagogilor şi părinţilor în vederea necesităţii realizării o dată la 6 luni a măsurilor de prevenire şi tratament a afecţiunilor stomatologice; instruirea igienică a copiilor şi aplicarea metodei de vizualizare — a integratului informaţional multimedia şi instrumentului de căutare (IIMC) „Stomatologia Inteligibilă“. Material şi metode: în educaţia sanitară a fost aplicată metoda de vizualizare — a integratului informaţional multimedia şi instrumentului de căutare (IIMC) „Stomatologia Inteligibilă“. Eficienţa educaţiei danitare a fost apreciată prin metoda de anchetare a 140 copiii de 12-13 ani şi 140 părinţi. Au fost determinaţi indicii COA şi de igienă orală J.R Vermillion (OHI-S). Concluzii: Aplicarea IIMC „Stomatologia Inteligibilă“ (2D şi 3D animare) a permis obţinerea următoarelor rezultate: 1. Conştientizarea necesităţii realizării măsurilor de prevenire şi tratament oportun a afecţiunilor stomatologice. 2. Reducerea cheltuielilor pentru tratamentul afecţiunilor stomatologice. 3. Stabilizarea indicelui COA şi ameliorarea stării de igienă orală.

Objective: improved dental health and attitude of children (no fear of the dentist) Tasks: teaching dental health basics in schools (for schoolchildren, their parents and teachers); raising public awareness of the importance of regular preventive visits to the dentist (at least once in 6 months) and timely dental treatment; training of children in correct dental care and using visualization in training — as an integrated multimedia information and search tool (IMIST) “Understanding Dentistry”. Material and methods: IMIST “Understanding Dentistry” was used as a training tool for visualization purposes. The efficiency of training was assessed based on questionnaires, oral examination findings, DMFT index and oral hygiene. Conclusions: use of IMIST “Understanding Dentistry” (2D and 3D animation) helps achieve: 1. Improved awareness of the importance of timely treatment and significance of preventive treatment. 2. Decreased costs of dental and oral treatment of caries (preventive treatment costs much less); 3. Improved DMTF index and oral hygiene.

Cuvinte-cheie
vizualizare, motivare,

igienă orală.