Rolul motivaţiei în influenţarea comportamentului de cumpărare şi consum
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1254 172
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-19 14:44
SM ISO690:2012
COGĂLNICEANU, Natalia. Rolul motivaţiei în influenţarea comportamentului de cumpărare şi consum. In: Analele Ştiinţifice ale Universităţii Cooperatist-Comerciale din Moldova, 2011, nr. 9(1), pp. 315-328. ISSN 1857-1239.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Analele Ştiinţifice ale Universităţii Cooperatist-Comerciale din Moldova
Numărul 9(1) / 2011 / ISSN 1857-1239

Rolul motivaţiei în influenţarea comportamentului de cumpărare şi consum

Pag. 315-328

Cogălniceanu Natalia
 
Universitatea Cooperatist-Comercială din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 4 decembrie 2013


Rezumat

Consumer behavior requires elucidations from multiple points of view, and marketing research combined with elements of psychology is entitled to explain numerous aspects of it. So, in order to create a powerful advertising it is imperious to seek the influence of psychological factors, and especially motivation, which plays a significant role in determining the purchasing and consumer behavior. Therefore, the main motivation characteristics and the most relevant motivation theories are described and analyzed below.