Impactul operaţiilor de generalizare şi abstractizare ale elevilor de vârstă şcolară mică la dezvăluirea conţinutului noţiunilor la limba română
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1045 24
Ultima descărcare din IBN:
2023-02-02 13:07
SM ISO690:2012
TROFĂILĂ, Lidia. Impactul operaţiilor de generalizare şi abstractizare ale elevilor de vârstă şcolară mică la dezvăluirea conţinutului noţiunilor la limba română. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2012, nr. 29, pp. 22-30. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 29 / 2012 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Impactul operaţiilor de generalizare şi abstractizare ale elevilor de vârstă şcolară mică la dezvăluirea conţinutului noţiunilor la limba română

Pag. 22-30

Trofăilă Lidia
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 13 decembrie 2013


Rezumat

Generalization and abstraction are some of the fundamental thinking operations, whide play a very importand role while working with theoretical notions. The primary school pupils meet difficulties in the case of complex generalizations, especially the abstractizations. For the improverment of the efficiency of teaching is necessary to develop the pupils ability of understanding at school disciplines. Romanian is one of the basic school disciplines in primary school. It is necessary the development of this thinking operations to succeed in this school disciplines.

Generalizarea şi abstractizarea sunt unele din operaţiile fundamentale ale gândirii, care au un rol foarte important în lucrul cu noţiunile teoretice. Elevii de vârstă şcolară mică întâmpină greutăţi în operaţionalizare în cazul generalizărilor complexe, dar mai cu seamă al abstractizărilor. Pentru sporirea eficienţei instruirii este necesar de a dezvolta operaţionalitatea gândirii elevilor la disciplinele şcolare. Limba română este una din disciplinele de bază la vârsta şcolară mică. Pentru a îmbunătăţi reuşita şcolară la această disciplină este necesar de a dezvolta aceste operaţii ale gândirii la elevi.

Cuvinte-cheie
operaţii de gândire, însuşiri esenţiale,

generalizare, abstractizare, judecată