Abordări ale socializării copiilor de vârstă timpurie
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1084 78
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 11:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2:316.614 (2)
Kinds of school providing general education (1998)
Social psychology (959)
SM ISO690:2012
CEMORTAN, Stela. Abordări ale socializării copiilor de vârstă timpurie. In: Univers Pedagogic, 2012, nr. 1(33), pp. 3-12. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(33) / 2012 / ISSN 1811-5470

Abordări ale socializării copiilor de vârstă timpurie
CZU: 373.2:316.614

Pag. 3-12

Cemortan Stela
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 27 noiembrie 2013


Rezumat

Principala modalitate prin care societatea îşi reînnoieşte treptat condiţiile propriei sale existenţe este educaţia, or educaţia prin însăşi esenţa ei este o acţiune de formare a fiinţei sociale. Obiectivul fundamental al educaţiei ca proces de socializare este formarea, modelarea fiinţei umane în concordanţă cu necesităţile societăţii. Promovând ideea că individul uman se naşte asocial, autoarea susţine că el treptat devine „actor social” în procesul când învaţă să participe la viaţa societăţii sale prin conlucrarea şi influenţa unui parteneriat sistemic între familie, grădiniţă, şcoală şi comunitate.

Principal means by which society conditions gradually renews his own existence is education, education by itself or its essence of being a social action training. The basic aim of education as a socialization process is the formation, shaping human society in accordance with the needs. Promoting the idea that the human individual is born associate author claims that he gradually becomes a social actor in the process you learn to attend to his society through the collaboration and influence systemic partnership between family, kindergarten, school and community.