Marketingul şi firma în societatea viitoare
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
851 7
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-13 16:09
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
339.138+334.7 (1)
General questions of trade and commerce. Market (816)
Forms of organization and cooperation in the economy (976)
SM ISO690:2012
MATEI-GHERMAN, Corina. Marketingul şi firma în societatea viitoare. In: Economie şi Sociologie, 2012, nr. 2, pp. 123-129. ISSN 1857-4130.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economie şi Sociologie
Numărul 2 / 2012 / ISSN 1857-4130

Marketingul şi firma în societatea viitoare
CZU: 339.138+334.7

Pag. 123-129

Matei-Gherman Corina
 
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

De mii de ani, structura economică s-a bazat pe o companie privată, deţinută de o persoană care şi-o administrează. După numai 40 de ani, a apărut un nou tip de structură de companii, cu mii de angajaţi, aşa cum au fost cele care se ocupau cu construcţia şi funcţionarea societăţii de căi ferate Deutsche Bank din SUA sau în Germania. Ele au fost adaptate caracteristicilor şi legislaţiei naţionale, fiind conduse în mod diferit. Lucrurile s-au schimbat după 1970, atunci când a apărut un nou tip de proprietari în calitate de investitori instituţionali: fondurile de pensii şi trusturile de investiţii. Odată cu economia, se dezvoltă resursele tehnologice şi elitele, care conduc societăţile la restructurare. Viitoarea conducere a afacerilor firmei va fi de tip concentrat şi va unifica activitatea de management şi marketing la nivel decizional. Dar, subliniem că firma poate satisface dimensiunea sa socială (stabilitatea socială) şi umană numai în cazul în care aceasta este prosperă. În asemenea context, firmele trebuie să se orienteze spre schimbare pentru a rezista pe viitoarea piaţă concurenţială globalizată.

For thousands of years, the economic structure was based on a private company owned by a person who operates. After only 40 years, appeared a new type of company structure, with thousands of employees, as were those that dealt with construction and operation of the railway company Deutsche Bank U.S. or Germany. They have been adapted to the characteristics and national legislation. They are run differently. After 1970, things have changed when it appeared a new type of owners, as institutional investors: pension funds, investment trusts. In the future, with the economy develops and elite technology resources, leading to restructuring companies. Driving future business type company will be focused and unified business management and marketing decision-making level. But note that the company can meet its social dimension (social stability) and human only if it is prosperous. In this context, firms must turn to change the future to withstand competitive global market.

Cuvinte-cheie
marketing,

afaceri,

societatea viitorului