Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
991 34 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-02 12:25 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
005.32:334.72 (2) |
Management activities (431) |
Forms of organization and cooperation in the economy (975) |
SM ISO690:2012 FEURAŞ, Eugenia. Concepte teoretice de creştere a performanţei şi competitivităţii organizaţiilor. In: Economica, 2012, nr. 4(82), pp. 45-56. ISSN 1810-9136. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Economica | ||||||
Numărul 4(82) / 2012 / ISSN 1810-9136 | ||||||
|
||||||
CZU: 005.32:334.72 | ||||||
Pag. 45-56 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În condiţiile actuale, caracterizate prin globalitate, concurenţă şi dinamism, succesul unei firme depinde de capacitatea ei de a învăţa din interacţiunile sale cu mediul, de dinamica sa internă
şi experienţa altor firme, de cunoştinţele şi abilităţile
angajaţilor săi. Această capacitate determină obţinerea şi deţinerea unui avantaj concurenţial de durată, celebrul dicton a lui F.Bacon „Knowledge is power” caracterizând ideal realităţile secolului XXI. În plan teoretic, au apărut concepte noi care
explică căile de creştere a performanţei şi competitivităţii organizaţiilor, mai importante fiind următoarele: conceptul învăţării organizaţionale; conceptul organizaţiilor bazate pe cunoaştere; conceptul managementului cunoştinţelor; conceptul
capitalului intelectual şi al rentei intelectuale. Articolul de faţă se axează pe două dintre ele – conceptul învăţării organizaţionale şi conceptul managementului cunoştinţelor. |
||||||
|