Postmodernismul – cadru al diversităţii educaţionale
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
422 3
Ultima descărcare din IBN:
2019-10-03 17:39
SM ISO690:2012
DUHLICHER, Olga. Postmodernismul – cadru al diversităţii educaţionale. In: Studia Universitatis (Seria Ştiinţe ale Educaţiei) . 2010, nr. 5(35), pp. 41-46. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF
BibTeX
DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis (Seria Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 5(35) / 2010 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Postmodernismul – cadru al diversităţii educaţionale

Pag. 41-46

Duhlicher Olga
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
Disponibil în IBN: 13 decembrie 2013


Rezumat

Postmodernity is the age of thinking, not so much of fragmentation, as of plurality, even the shift from unity to plurality is a form of our existence. Diversity is both an intrinsic attribute of nature and culture. As regards culture, without diversity, it would be empty, without any content. Values, beliefs, symbols, attitudes, mentalities, habits, morals, ethical standards are elements of culture that distinguish people, social groups, communities, and nations. Even if there is a common moral core, people are different depending on the elements of culture they are identified with.

DataCite XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'>
<creators>
<creator>
<creatorName>Solonari, R.</creatorName>
<affiliation>Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
<creator>
<creatorName>Guranda, D.I.</creatorName>
<affiliation>Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
<creator>
<creatorName>Diug, O.E.</creatorName>
<affiliation>Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
<creator>
<creatorName>Hîncu, G.S.</creatorName>
<affiliation>Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title xml:lang='ro'>Formularea și studiul disponibilității farmaceutice a fenobarbitalului din capsule operculate</title>
</titles>
<publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher>
<publicationYear>2014</publicationYear>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1812-5077</relatedIdentifier>
<subjects>
<subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>615.453.4:615.21/.26</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType='Issued'>2014-12-11</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType>
<descriptions>
<description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'>Actualmente, pe plan mondial formele medicamentoase industriale reprezintă unele din cele mai utilizate, datorită numeroaselor avantaje pe care le prezintă cit și a modului de preparare performant. Luand in considerație faptul că, pe piața farmaceutică din Republica Moldova lipsesc formele medicamentoase solide pentru copii, obiectivul de bază a fost elaborarea prescripțiilor cu fenobarbital condiționate in capsule operculate folosite in terapia pediatrică. A fost selectată ca substanță activă fenobarbitalul, deoarece acesta ocupă aproximativ 20% din toate prescripțiile pentru copii avand o acțiune terapeutică sedativă, hipnotică cu acțiune prelungită și anti-convulsivantă. Medicii IMSP Institutului Mamei și Copilului și Spitalului Clinic Republican (secția cardiochirurgie) prescriu pulberi cu fenobarbital in afecțiuni medicale sau chirurgicale care necesită sedare (hipertensiune, cardiopatie ischemica etc.) epilepsie, convulsii la sugari, adjuvant al fototerapiei in icterul neonatal (crește metabolizarea bilirubinei prin inducție enzimatică). </description>
</descriptions>
<formats>
<format>application/pdf</format>
</formats>
</resource>