Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1232 35 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-03 22:01 |
SM ISO690:2012 GALEMBA, Stela. Repere teoretico-metodologice ale motivării cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar. In: Revistă de știinţe socioumane , 2012, nr. 3(22), pp. 76-85. ISSN 1857-0119. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revistă de știinţe socioumane | |||||
Numărul 3(22) / 2012 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X | |||||
|
|||||
Pag. 76-85 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
The article addresses the issue of motivation of teachers in pre-university education. Notional boundaries of the concepts are discussed, analyzed various motivational theories, these theories are synthesized values to motivate teachers in education. Finally, the author provides practical solutions for developing institutional strategy of motivating teachers. |
|||||
Cuvinte-cheie motivation, motive, need, motivation theories, strategies to motivate teachers |
|||||
|