Repere teoretico-metodologice ale motivării cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1232 35
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-03 22:01
SM ISO690:2012
GALEMBA, Stela. Repere teoretico-metodologice ale motivării cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar. In: Revistă de știinţe socioumane , 2012, nr. 3(22), pp. 76-85. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 3(22) / 2012 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Repere teoretico-metodologice ale motivării cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar

Pag. 76-85

Galemba Stela
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

The article addresses the issue of motivation of teachers in pre-university education. Notional boundaries of the concepts are discussed, analyzed various motivational theories, these theories are synthesized values to motivate teachers in education. Finally, the author provides practical solutions for developing institutional strategy of motivating teachers.

Cuvinte-cheie
motivation, motive, need, motivation theories,

strategies to motivate teachers