Elemente ale oralităţii, ca mărci discursive, în dialogul mass-media
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
610 23
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-13 22:10
SM ISO690:2012
COJOCARI, Cristina. Elemente ale oralităţii, ca mărci discursive, în dialogul mass-media . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice), 2011, nr. 4(44), pp. 125-128. ISSN 1811-2668.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice)
Numărul 4(44) / 2011 / ISSN 1811-2668 /ISSNe 2345-1009

Elemente ale oralităţii, ca mărci discursive, în dialogul mass-media

Pag. 125-128

Cojocari Cristina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
Disponibil în IBN: 15 decembrie 2013


Rezumat

Mass-media dialogue is characterized by a strong penetration of the oral features by extending the popular, familiar language and even slang. Orality appears in reports, interviews, talk shows, the participants being characterized positively, but in general, the negative argumentative orientation prevails, the language appearing as a sign of vulgarity, ignorance, aggression. Direct communication appears to be the ideal model of the mass-media dialogue, which tends to emphasize the contact with the reader, even if the type of direct relationship is a fiction, an illusion, a stylistic effect.