Valorificarea repertoriului recitalului la unitatea de învățare Cântecul, marșul și dansul în lumea muzicii
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
92 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
78(072) (7)
Music (1808)
SM ISO690:2012
STRATU, Ghenadie. Valorificarea repertoriului recitalului la unitatea de învățare Cântecul, marșul și dansul în lumea muzicii. In: Interuniversitaria, Ed. 19, 4 mai 2023, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2023, Ediția 19, Vol.4, pp. 59-62. ISBN 978-9975-50-307-5..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Interuniversitaria
Ediția 19, Vol.4, 2023
Conferința "Interuniversitaria"
19, Bălți, Moldova, 4 mai 2023

Valorificarea repertoriului recitalului la unitatea de învățare Cântecul, marșul și dansul în lumea muzicii

CZU: 78(072)

Pag. 59-62

Stratu Ghenadie
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 23 august 2023


Rezumat

Vocal-choral interpretation belongs to one of the most widespread forms of musical art interpretation, based on the characteristic laws for any interpre-tive musical art as a creative process and processing of musical creation through the interpretive means characteristic of children's voices. Unlike other arts: painting, sculpture, music, especially choral music, as a temporal art, which reflects reality in artistic sonorous images, needs the special mediation of performers. The result of the interpretation depends on a series of objective and subjective factors, among which the most important must be considered: the professionalism of the Music Education teacher with his aptitude and ability to use new methods of working with the class of students, the interpretative training of the participants, the aptitude of the children to emotionally convey the artistic face, the mood of the musical creation.

Cuvinte-cheie
vocal-choral interpretation, interpretation, music education