Nivele și sisteme de lectură a operei literare
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
200 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 00:45
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
82.01:37 (2)
Literature (3495)
Education (14306)
SM ISO690:2012
ŞCHIOPU, Constantin. Nivele și sisteme de lectură a operei literare. In: Ştiinţă, educaţie, cultură , Ed. 2023, 13 februarie 2023, Comrat. Comrat: Universitatea de Stat din Comrat, 2023, Vol. 2, pp. 312-315. ISBN 978-9975-83-254-0. 978-9975-83-256-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţă, educaţie, cultură
Vol. 2, 2023
Conferința "Ştiinţă, educaţie, cultură"
2023, Comrat, Moldova, 13 februarie 2023

Nivele și sisteme de lectură a operei literare

CZU: 82.01:37

Pag. 312-315

Şchiopu Constantin
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 3 mai 2023


Rezumat

The article addresses the issue of reading from the perspective of the "author-text-reader" relationship, the concepts of "reading levels", reading systems", "types of lecturers". The author updates a series of theories, opinions, regarding reading, reception, interpretation, which belong to some notorious scholars (M. Dufrenne, H-R. Jaus, P. Cornea, E. Mihăilă), insisting on the status of the reader, the interaction models of the reader with the literary work, on the functions he exercises in the reading process. At the same time, certain methodological benchmarks are drawn regarding the training of the student-reader as the objective-framework of the study of literature as a school discipline.

Cuvinte-cheie
reading, reader, author, reading systems, reading levels, reception, interpretation