Imaginea femeii în filmul documentar de propagandă din R.S.S.M. analiza materialelor de arhivă
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
163 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-22 08:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
791.43-92:396(478)(091) (1)
Recreation. Entertainment. Games. Sport (1700)
Cultural anthropology. Ethnography. Customs. Manners. Traditions. Way of life (2218)
SM ISO690:2012
ZAPOROJAN, Radu-Dumitru. Imaginea femeii în filmul documentar de propagandă din R.S.S.M. analiza materialelor de arhivă. In: Patrimoniul cultural de ieri – implicaţii în dezvoltarea societăţii durabile de mâine, Ed. 7, 9-10 februarie 2023, Chişinău. Iași – Chișinău-Lviv: 2023, Ediția 7, pp. 173-174. ISSN 2558 – 894X.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Patrimoniul cultural de ieri – implicaţii în dezvoltarea societăţii durabile de mâine
Ediția 7, 2023
Conferința "Yesterday’s cultural heritage – contribution to the development of tomorrow’s sustainable society"
7, Chişinău, Moldova, 9-10 februarie 2023

Imaginea femeii în filmul documentar de propagandă din R.S.S.M. analiza materialelor de arhivă

The image of women in propaganda documentaries from the Moldavian Soviet Socialist Republic. Archive analysis

CZU: 791.43-92:396(478)(091)

Pag. 173-174

Zaporojan Radu-Dumitru
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 14 aprilie 2023


Rezumat

Acest studiu are la bază analiza mai multor surse de arhivă extrase de la studioul „Moldova Film”, ce conțin numeroase filme sovietice de propagandă expuse pe teritoriul R.S.S.M. dar și a Uniunii Sovietice în general. Filmele la care am acces pentru studiu cuprind o varietate de subiecte și teme, de la reconstrucția orașului Chișinău după cel de-al doilea război mondial și până la premierele culturale din oraș, precum cele ale teatrului național din Chișinău. Prin aceste fragmente, înghețate în timp, voi încerca să identific și să evidențiez modul în care era expusă femeia pe peliculă, modul în care aceasta era prezentată publicului, atât din punct de vedere stilistic cât și a contextului ideologic și social. Vom identifica care sunt elementele cheie ce definesc imaginea femeii prin prisma acestor arhive filmate, dar și care sunt diferențele sau similaritățile cu spațiul vestului capitalist. La baza acestei analize vor sta reportaje în serie precum „Moldova Sovietică” (transliterat din Молдова Советикэ), „Viaţa în imajini” (transliterat din Вяца ын имажинь) sau cele cu titlu unic: „Равная среди равных” (1949), Цвети Молдова! (1959).