„Subteranele” Chișinăului în publicistica lui Geo Bogza și Al. Robot
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
273 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-26 23:57
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
94(478-25):82-92 (1)
History of Moldova. Republic of Moldova. (67)
History of South America (8354)
SM ISO690:2012
VRABIE, Diana. „Subteranele” Chișinăului în publicistica lui Geo Bogza și Al. Robot. In: Identităţile Chişinăului: Oraşul subteran, Ed. 6, 24-25 octombrie 2019, Chişinău. Chişinău: Casa Editorial-Poligrafică „Bons Offices”, 2020, Ediția 6, pp. 189-193.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Identităţile Chişinăului
Ediția 6, 2020
Conferința "Identităţile Chişinăului: oraşul subteran"
6, Chişinău, Moldova, 24-25 octombrie 2019

„Subteranele” Chișinăului în publicistica lui Geo Bogza și Al. Robot

The “subterraneans” of Chisinau in the works of Geo Bogza and Al. Robot

CZU: 94(478-25):82-92

Pag. 189-193

Vrabie Diana123
 
1 Academia de Studii Economice din Moldova,
2 Institutul de Filologie al AŞM,
3 Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 19 martie 2023


Rezumat

In this article, we shall research the “undergrounds” of Chisinau, in terms of mysteries, legends and myths that hidden Chisinau preserves, the way these are depicted in the picturesque reportages of two famous journalists of their time, geo Bogza and Al. Robot. They discovered the hidden face of Chisinau, noticeable in the outskirts and the market, in the “eagles of Chisinau misery” and its mysteries, contributing to completing the heteroclitic image of interwar Chisinau. Both journalists disclose unique features of Chisinau, opting for the aesthetics of the ugly, thus obtaining both shocking and picturesque effects.

Cuvinte-cheie
undergrounds, imagology, subjectivity, documentary, reportage