Evaluarea competenței textuale la elevii din învățământul primar
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
289 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-12 21:29
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.27:[811.135.1+821.135.1] (1)
Kinds of school providing general education (2013)
Balkan Romance / Balkan Romanic languages (1456)
Literature of Balkan Romance / Romanic languages (2087)
SM ISO690:2012
MIDRIGAN, Tatiana. Evaluarea competenței textuale la elevii din învățământul primar. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2022, nr. 4(30), pp. 191-196. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v30i4.191-196
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 4(30) / 2022 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Evaluarea competenței textuale la elevii din învățământul primar

Assessment of text competence in primary school students

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v30i4.191-196
CZU: 373.3.27:[811.135.1+821.135.1]

Pag. 191-196

Midrigan Tatiana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 5 martie 2023


Rezumat

Învățarea limbii și literaturii române profilează formarea unui vorbitor și cititor cult. Textul literar este un produs finit, care-l implică pe elev în diverse activități de: comprehensiune, receptare, interpretare, reinterpretare. Cunoașterea raportului dintre autor și realitatea exprimată, facilitează înțelegerea, stimulează curiozitatea și dorința de a afla informații noi. Competența textuală este abilitatea de a înțelege, utiliza și produce diferite tipuri de texte, pe care le întâlnim și le producem în fiecare viața de zi. Experimentul de control a vizat evaluarea nivelului de formare a competenței textuale la elevii din clasele primare și anume componentele: competența de reproducere; competența de percepere și înțelegere, competența de interpretare, competența de creație.

Learning the Romanian language and literature profiles the formation of a cultured speaker and reader. The literary text is a finished product, which involves the student in various activities of: comprehension, reception, interpretation, reinterpretation. Knowing the relationship between the author and the expressed reality facilitates understanding, stimulates curiosity and the desire to learn new information. Textual competence is the ability to understand, use and produce different types of texts, which we encounter and produce in our daily lives. The control experiment aimed at evaluating the level of formation of textual competence in primary school students, namely the components: reproduction competence; the competence of perception and understanding, the competence of interpretation, creative competence.

Cuvinte-cheie
text literar, competență textuală, evaluare, test docimologic, elevi din învățământul primar,

literary text, textual competence, assessment, docimological test, primary education students