Strategii de dezvoltare a bunăstării psihologice și relațiilor sănătoase la adolescenții supuși bullyingului
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
276 21
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-08 21:14
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.8 (291)
Psychology (3362)
SM ISO690:2012
GHIȚĂ, Maria Georgeta. Strategii de dezvoltare a bunăstării psihologice și relațiilor sănătoase la adolescenții supuși bullyingului. In: Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului, Ed. 3, 4-5 noiembrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPC, 2022, Ediția 3, pp. 216-224. ISBN 978-9975-46-681-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului
Ediția 3, 2022
Conferința "Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului"
3, Chisinau, Moldova, 4-5 noiembrie 2022

Strategii de dezvoltare a bunăstării psihologice și relațiilor sănătoase la adolescenții supuși bullyingului

Strategies for developing psychological well-being and healthy relationships in bullied adolescentS

CZU: 159.922.8

Pag. 216-224

Ghiță Maria Georgeta
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 28 februarie 2023


Rezumat

Consolidarea bunăstării psihologice și dezvoltarea relațiilor sănatoase a adolescenților sunt preocupări importante promovate prin programe la nivel național și internațional. Articolul evidențiază importanța bunăstării psihologice prin abordarea unor strategii holistice pentru optimizarea funcționalității psiho-afective, dezvoltarea culturii emoționale și consolidarea sănătății emoţionale în contextul violențelor școlare și a situațiilor de victimizare a adolescenților supuși bullyingului. De asemenea prezintă detalii privind situația acestora și rezultatele parțiale ale unui program de intervenție psihologică dedicat acestei categorii pentru diminuarea afectivității negative și consolidarea stării de bine pshologic.

Strengthening the psychological well-being and developing healthy relationships of adolescents are important concerns promoted through programmes at national and international level. The article highlights the importance of psychological well-being by addressing holistic strategies for optimizing psycho-affective functioning, developing emotional literacy and strengthening emotional health in the context of school violence and bullied adolescent victimization. It also presents details of their situation and the partial results of a psychological intervention programme dedicated to this category to reduce negative affectivity and strengthen psychological well-being.

Cuvinte-cheie
adolescenţi, bunăstare psihologică, victimizare, bullying.,

adolescents, psychological well-being, victimization, bullying