Articolul precedent |
Articolul urmator |
175 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-09-01 12:38 |
SM ISO690:2012 ŞIMANSCHI, Marcela, CAZAC, Viorica, MAXIAN, Liuba. Rolul sintagmelor terminologice în formarea limbajului profesional. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 16, 1 ianuarie 2019, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2017, Vol.16, Partea 1, pp. 189-194. ISBN 978-9975-46-347-8. ISSN 1857-0267. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice. Vol.16, Partea 1, 2017 |
||||||
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice." 16, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2019 | ||||||
|
||||||
Pag. 189-194 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Limba e semnul de identitate al unui popor. Noi, vorbitorii limbii, purtătorii expresiei gândului, îmbogăţim lexicul terminologic şi cel profesional cu sintagme terminologice, cu expresii frazeologice aşa încât limbajul să devină cât mai bogat. De altfel, fiecare om are o relaţie proprie, personalizată cu limba pe care o vorbeşte. În comunicare, vorbitorul apelează voluntar sau involuntar la expresiile idiomatice pentru a impresiona receptorul, centrându-se pe sporirea expresivităţii, astfel încât, prin propriul exemplu de efort susţinut, de tenacitate şi perseverenţă, să devină un punct de referinţă pentru auditoriu, prezentând lucrurile dintr-o perspectivă atractivă. Afirmaţia lui Mihai Zamfir confirmă un adevăr: modul bolovănos în care sună de multe ori limba vorbită, lipsa de dicţie, articularea defectuoasă a cuvintelor, sărăcia vocabularului; în consecinţă, cei mai mulţi vorbitori de mâine se vor exprima pe apucate, la limita de jos a comunicării [7, p. 279]. O lume în care nar exista expresiile idiomatice, indispensabile în formarea limbajului profesional, în care nu s-ar regăsi meditaţia didactică, asemenea lume e greu de imaginat: ea ar fi incompletă prin definiţie. |
||||||
|