Digitalizarea manualelor școlare – vector al progresului tic în educație
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
288 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-10 19:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.091:004.4 (1)
Kinds of school providing general education (2167)
Software (316)
SM ISO690:2012
BULAT-GUZUN, Ana. Digitalizarea manualelor școlare – vector al progresului tic în educație . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.2, pp. 191-197. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-653-0. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v2.25-03-2022.p191-197
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 24, Vol.2, 2022
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului"
24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022

Digitalizarea manualelor școlare – vector al progresului tic în educație

School textbooks digitalization – vector of ict progress in education

DOI:https://doi.org/10.46728/c.v2.25-03-2022.p191-197
CZU: 373.091:004.4

Pag. 191-197

Bulat-Guzun Ana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
 
Disponibil în IBN: 8 februarie 2023


Rezumat

The textbook is the official document of education policy, through which the teaching-learningassessment process is organized and the basic requirements of the education system are met. Changing the way the textbook is presented, from the traditional format, paper, to the digital one is due to the rapid innovations in the field of information and communication technologies. The digital textbook presents the contents in a systematic way, organized by scientific fields, suggests relevant practices needed to ensure the creative and active training of skills, placing the student in new learning circumstances, enriched by a special motivation for the educational act.

Cuvinte-cheie
textbook, ICT, digital textbook