Articolul precedent |
Articolul urmator |
288 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-10 19:10 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.091:004.4 (1) |
Kinds of school providing general education (2167) |
Software (316) |
SM ISO690:2012 BULAT-GUZUN, Ana. Digitalizarea manualelor școlare – vector al progresului tic în educație . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.2, pp. 191-197. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-653-0. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v2.25-03-2022.p191-197 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 24, Vol.2, 2022 |
||||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului" 24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022 | ||||||||
|
||||||||
DOI:https://doi.org/10.46728/c.v2.25-03-2022.p191-197 | ||||||||
CZU: 373.091:004.4 | ||||||||
Pag. 191-197 | ||||||||
|
||||||||
Descarcă PDF | ||||||||
Rezumat | ||||||||
The textbook is the official document of education policy, through which the teaching-learningassessment process is organized and the basic requirements of the education system are met. Changing the way the textbook is presented, from the traditional format, paper, to the digital one is due to the rapid innovations in the field of information and communication technologies. The digital textbook presents the contents in a systematic way, organized by scientific fields, suggests relevant practices needed to ensure the creative and active training of skills, placing the student in new learning circumstances, enriched by a special motivation for the educational act. |
||||||||
Cuvinte-cheie textbook, ICT, digital textbook |
||||||||
|