Metacogniția ca componentă a comporamentului inteligent
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
275 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-31 22:36
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015 (948)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3934)
SM ISO690:2012
SILISTRARU, Nicolae, VETRILĂ, Sorina. Metacogniția ca componentă a comporamentului inteligent. In: Vector European, 2022, nr. 2, pp. 124-128. ISSN 2345-1106. DOI: https://doi.org/10.52507/2345-1106.2022-2.25
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Vector European
Numărul 2 / 2022 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X

Metacogniția ca componentă a comporamentului inteligent

Metacognition as a component of intelligent behavior

DOI:https://doi.org/10.52507/2345-1106.2022-2.25
CZU: 37.015

Pag. 124-128

Silistraru Nicolae, Vetrilă Sorina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 16 ianuarie 2023


Rezumat

Metacogniția este factorul-cheie prin care individul poate să exercite controlul asupra gândirii sale. În învățare este nevoie de conștientizare metacognitivă. Metacogniția înseamnă să te gândești la propria gândire sau cunoaștere şi la modul în care ai ajuns să cunoști un subiect. Ea este o formă de introspecție şi joacă un rol important în învățarea profundă şi în gândirea critică. Metacogniția constituie una dintre cele mai importante componente ale sistemului cognitiv uman. Metacogniția este competența esențială pe care profesorii ar trebui să o dezvolte la ei înșiși şi la elevii lor.

Metacognition is the key factor through which the individual can exercise control over his thinking. Metacognitive awareness is needed in learning. Metacognition means thinking about your own thinking or knowledge and how you came to know a subject. It is a form of introspection and plays an important role in deep learning and critical thinking. Metacognition is one of the most important components of the human cognitive system. Metacognition is the essential competence that teachers should develop in themselves and in their students.

Cuvinte-cheie
metacogniţie, învăţare autoreglată, abilități cognitive, gândire critică,

metacognition, self-regulated learning, cognitive skills, critical thinking