Particularităţi ale proceselor psihice şi rolul dezvoltării compensatorii la copii cu deficiențe de vedere
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
362 31
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 17:31
SM ISO690:2012
VOITIC (CORCEVOI), Nadejda. Particularităţi ale proceselor psihice şi rolul dezvoltării compensatorii la copii cu deficiențe de vedere. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 19, 11 mai 2022, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Vol.20, Partea 1, pp. 274-277. ISBN 978-9975-46-636-3. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.20, Partea 1, 2022
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
19, Chişinău, Moldova, 11 mai 2022

Particularităţi ale proceselor psihice şi rolul dezvoltării compensatorii la copii cu deficiențe de vedere


Pag. 274-277

Voitic (Corcevoi) Nadejda
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 9 ianuarie 2023


Rezumat

This article addresses the issue of compensatory mechanisms as well as the development of mental processes in visually impaired children. Due to their limited visual perception or even lack thereof, as well as the lack of information about the properties of various objects, visually impaired children have traits and a particular path of physical and psychological development. From an early age, blind and visually impaired children need special measures aimed at forming special compensatory mechanisms for perceiving the world, as well as preventing other impediments in their development. And in the face of today's society, it is a noble task to find or even develop ways to improve the quality of life of people with visual impairments.

În acest articol este abordată tematica mecanismelor compensatorii și dezvoltarea proceselor psihice la copii cu deficiențe de vedere. Din cauza percepției vizuale limitate sau chiar lipsei ei precum și a lipsei de informații despre proprietățile diferitor obiecte, copiii cu deficiențe de vedere au trăsături și un parcurs particular al dezvoltării fizice și psihologice. Încă de la vârsta fragedă, copiii orbi și cu deficiențe de vedere necesită măsuri speciale care vizează formarea unor mecanisme compensatorii speciale de percepție a lumii, precum și prevenirea altor impedimente în dezvoltarea lor. Iar în fața societății de astăzi este pusă o sarcină nobilă de a găsi sau chiar elabora modalități de îmbunătățire a calității vieții persoanelor cu deficiențe de vedere.

Cuvinte-cheie
visual impairment, attention, memory, sensation, compensatory process, compensation,

deficienţe de vedere, atenţie, memorie, senzaţie, proces compensator, compensare