Metode şi procedee de evaluare la limba şi literatura română
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
178 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-01 11:44
SM ISO690:2012
BĂRBULESCU, Petria-Steluța. Metode şi procedee de evaluare la limba şi literatura română. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 19, 11 mai 2022, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Vol.20, Partea 1, pp. 19-22. ISBN 978-9975-46-636-3. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.20, Partea 1, 2022
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
19, Chişinău, Moldova, 11 mai 2022

Metode şi procedee de evaluare la limba şi literatura română


Pag. 19-22

Bărbulescu Petria-Steluța
 
Nicolae Coculescu Secondary School
 
 
Disponibil în IBN: 5 ianuarie 2023


Rezumat

Assessment methods and procedures are ways in which the teacher manages to achieve the proposed objectives. The method deepens the field of science, through it controlling the development of a programmed action of the educational discipline. The process is a component of the method that is subordinate to the actual action. There is a close connection between the method and the procedure, but also a mobility. The use of methods and procedures determines the achievement of an active, participatory learning. The evaluation method is the common form of action teacher-student and results in the implementation of the evaluation approach in order to gather information about the learning process and product. The teacher must have a variety of assessment methods and tools.

Metodele și procedeele de evaluare sunt modalități prin care profesorul reușește sǎ atingă obiectivele propuse. Metoda aprofundează domeniul științei, prin intermediul ei cotrolȃndu-se desfășurarea unei acțiuni programate a disciplinei de ȋnvățămȃnt. Procedeul este o componentǎ a metodei care se subordoneazǎ acțiunii propriu-zise. Între metodă și procedeu există o strânsă legatură, dar și o mobilitate. Folosirea metodelor și procedeelor determină realizarea unei învățări active, participative. Metoda de evaluare este forma de acțiune comună profesor-elev și are ca rezultat punerea ȋn aplicare a demersului evaluativ ȋn scopul strȃngerii informațiilor procesului și produsului ȋnvǎțǎrii. Cadrul didactic trebuie să stăpânească o varietate de metode și instrumente de evaluare.

Cuvinte-cheie
Method, evaluation, procedures, strategy, observation, worksheet, activity,

metodă, evaluare, procedee, strategie, observația, fișǎ, activitate