Particularități ale interpretării piesei pentru nai solo ,,Faux Bourdon” de Daan Manneke
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
256 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-02-26 22:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[788.5.087.1+781.68]:78.071.1 (1)
Music (1825)
SM ISO690:2012
MALCOCI, Ion. Particularități ale interpretării piesei pentru nai solo ,,Faux Bourdon” de Daan Manneke. In: CULTURA ȘI ARTA: cercetare, valorificare, promovare, Ed. 1, 9 decembrie 2022, Chişinău. Chişinău: 2022, p. 19.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
CULTURA ȘI ARTA: cercetare, valorificare, promovare 2022
Conferința "Cultura și arta: cercetare, valorificare, promovare"
1, Chişinău, Moldova, 9 decembrie 2022

Particularități ale interpretării piesei pentru nai solo ,,Faux Bourdon” de Daan Manneke

Particularities of the performance of the music piece for solo pan flute ,,Faux Bourdon” by Daan Manneke

CZU: [788.5.087.1+781.68]:78.071.1

Pag. 19-19

Malcoci Ion
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 4 ianuarie 2023


Rezumat

Articolul este dedicat unei piese pentru nai solo mai puțin cunoscute la noi, a compozitorului olandez Daan Manneke, scrisă în perioada unui mare interes pentru acest instrument în mai multe țări din Europa occidentală – anul 1997. Autorul prezintă o analiză interpretativă a acestei creații, din perspectiva utilizării unor tehnici noi, inovative pentru arta naiului românesc contemporan, aducând diferite date despre istoria apariției acestei creații în contextul cultural și muzical european, tratările interpretative, în special, cea a lui Matthijs Koene, cunoscut naist olandez ș.a. Apariția unei creații pentru nai nu este întâmplătoare în această țară, întrucât naiul a devenit un instrument foarte îndrăgit în Olanda, în prezent la Conservatorul din Amsterdam activând o clasă de nai. De asemenea, și creația lui Daan Manneke se deosebește prin faptul că artistul abordează un șir întreg de instrumente tradiționale.

Cuvinte-cheie
artă de interpretare, nai, Faux Bourdon, Daan Manneke, tehnici innovative

Dublin Core Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'>
<dc:creator>Malcoci, I.</dc:creator>
<dc:date>2022</dc:date>
<dc:description xml:lang='ro'><p>Articolul este dedicat unei piese pentru nai solo mai puțin cunoscute la noi, a compozitorului olandez Daan Manneke, scrisă &icirc;n perioada unui mare interes pentru acest instrument &icirc;n mai multe țări din Europa occidentală &ndash; anul 1997. Autorul prezintă o analiză interpretativă a acestei creații, din perspectiva utilizării unor tehnici noi, inovative pentru arta naiului rom&acirc;nesc contemporan, aduc&acirc;nd diferite date despre istoria apariției acestei creații &icirc;n contextul cultural și muzical european, tratările interpretative, &icirc;n special, cea a lui Matthijs Koene, cunoscut naist olandez ș.a. Apariția unei creații pentru nai nu este &icirc;nt&acirc;mplătoare &icirc;n această țară, &icirc;ntruc&acirc;t naiul a devenit un instrument foarte &icirc;ndrăgit &icirc;n Olanda, &icirc;n prezent la Conservatorul din Amsterdam activ&acirc;nd o clasă de nai. De asemenea, și creația lui Daan Manneke se deosebește prin faptul că artistul abordează un șir &icirc;ntreg de instrumente tradiționale.</p></dc:description>
<dc:source>CULTURA ȘI ARTA: cercetare, valorificare, promovare () 19-19</dc:source>
<dc:subject>artă de interpretare</dc:subject>
<dc:subject>nai</dc:subject>
<dc:subject>Faux Bourdon</dc:subject>
<dc:subject>Daan Manneke</dc:subject>
<dc:subject>tehnici innovative</dc:subject>
<dc:title>Particularități ale interpretării piesei pentru nai solo ,,Faux Bourdon&rdquo; de Daan Manneke</dc:title>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type>
</oai_dc:dc>