Strategii competitive de dezvoltare a imaginii întreprinderii
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
537 26
Ultima descărcare din IBN:
2024-11-11 19:41
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
339.138:339.137.2:658(478)(043) (1)
General questions of trade and commerce. Market (872)
Business management, administration. Commercial organization (794)
SM ISO690:2012
MALANCEA, Iurie. Strategii competitive de dezvoltare a imaginii întreprinderii. In: Economica, 2022, nr. 3(121), pp. 62-73. ISSN 1810-9136. DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2022.121.062
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 3(121) / 2022 / ISSN 1810-9136

Strategii competitive de dezvoltare a imaginii întreprinderii

Competitive strategies for creating the company's image

DOI:https://doi.org/10.53486/econ.2022.121.062
CZU: 339.138:339.137.2:658(478)(043)
JEL: M31.

Pag. 62-73

Malancea Iurie
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
 
Disponibil în IBN: 10 decembrie 2022


Rezumat

Articolul dat prezintă perspectivele strategice de dezvoltare a imaginii întreprinderii. Imaginea întreprinderii reprezintă o sursă puternică de avantaj competitiv, care oferă posibilitatea companiei de a genera plusvaloare pe termen lung. Prin intermediul cadrului operațional de management al conceptului de brand, întreprinderea abordează imaginea din punct de vedere strategic, pornind de la planificare și încheind cu monitorizarea și îmbunătățirea continuă a aspectelor ce țin de imagine. Pe durata ciclului de viață a organizației, conceptul de brand al întreprinderii trece prin procesul de lansare, elaborare și fortificare, fapt ce presupune selectarea direcțiilor strategice la nivel de concept de brand (funcțional, simbolic, experiențial). Abordată din această perspectivă, imaginea companiei este consolidată într-o manieră consecutivă și, drept urmare, poate avea un impact de lungă durată asupra competitivității întreprinderii pe piață.

This article presents the strategic perspectives for developing the company's image. Corporate image is a powerful source of competitive advantage that enables a company to generate long-term added value. Through the operational framework of brand management, the company addresses image strategically, starting with planning and ending with monitoring and continuous improvement of image aspects. Throughout the life cycle of the enterprise, the company’s brand concept goes through the process of launching, developing, and strengthening, which involves selecting strategic directions at the brand concept level (functional, symbolic, experiential). Approached from this perspective, the company’s image is strengthened in a consequential manner and, as a result, can have a long-lasting impact on the company's competitiveness in the market.

Cuvinte-cheie
imagine, Întreprindere, brand, strategii, concept, avantaj competitiv, ciclu de viață,

image, company, brand, Strategies, concept, Competitive advantage, life cycle