Reformele în educație între schimbare şi calitate
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
221 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-25 21:58
SM ISO690:2012
ARMAŞU-CANŢÎR, Ludmila. Reformele în educație între schimbare şi calitate. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Anale ştiinţifice ale doctoranzilor şi postdoctoranzilor, Ed. vol.1, 1 octombrie 2018, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2018, Vol. 17, Partea 1, pp. 436-444. ISBN 978-9975-46-393-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol. 17, Partea 1, 2018
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice"
vol.1, Chişinău, Moldova, 1 octombrie 2018

Reformele în educație între schimbare şi calitate


Pag. 436-444

Armaşu-Canţîr Ludmila
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 28 octombrie 2022


Rezumat

Acest articol relatează despre importanța meseriei de profesor și despre necesitatea ajustării reformelor la nevoile societății, dar și despre necesitatea creării condițiilor decente, oferirea respectului și garanțiilor sociale și profesionale cadrelor didactice. Nu toate reformele sunt bune, dacă nu sunt făcute în baza unor studii pertinente, echidistante, transparente, sunt realizate de specialiști notorii în domeniu.

This article reports on the importance of the teacher profession and the need to adjust reforms to society's needs, but also to provide teachers with decent conditions, respect and social and professional guarantees. Not all reforms are good, unless pertinent, equidistant, transparent studies are carried out by well-known specialists.

Cuvinte-cheie
investiţii în educaţie, promovarea imaginii profesorului, vocaţie, instituții competitive, internationalizare, condiții decente, legislaţia în vigoare,

investment in education, promotion of teacher image, vocation, competitive institutions, internationalization, decent conditions, legislation