Reprezentarea socială asupra persoanelor cu handicap auditiv sau mintal la cadrele didactice din învăţământul general şi special
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1296 19
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-18 19:43
SM ISO690:2012
TIMUŞ, Angela. Reprezentarea socială asupra persoanelor cu handicap auditiv sau mintal la cadrele didactice din învăţământul general şi special. In: Revistă de știinţe socioumane , 2011, nr. 3(19), pp. 70-74. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 3(19) / 2011 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Reprezentarea socială asupra persoanelor cu handicap auditiv sau mintal la cadrele didactice din învăţământul general şi special

Pag. 70-74

Timuş Angela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 14 decembrie 2013


Rezumat

Reprezentarea socială, după Serge Moscovici (1996), este un sistem de valori, de noţiuni şi practici relative la obiecte, aspecte sau dimensiuni ale mediului social, care permit nu numai stabilirea cadrului de viaţă al indivizilor şi grupurilor, dar constituie, în mod egal, un instrument de orientare a percepţiei situaţiei şi de elaborare a răspunsurilor. Reprezentarea socială este o structură imaginară construită în timp, în cadrul proceselor de schimb şi interacţiune umană, simbolizând modul de exprimare a realităţii, propriu unui individ sau unui grup. Realitatea socială este transformată în obiect mental, printr-un proces de selecţie, în funcţie de statutul social al individului. Reprezentările sociale sunt rezultatul unor procese de valorizare grupală a realităţii date, a manifestării unor atitudini de acceptare/respingere colectivă.