Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
233 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-11-03 08:20 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:811.135.1'243 (3) |
General questions of didactics and method (1212) |
Balkan Romance / Balkan Romanic languages (1456) |
SM ISO690:2012 GORAŞ-POSTICĂ, Viorica, NASTASIU, Silvia. Limba română – mijloc de integrare socio-culturală a tinerilor din Republica Moldova aici și acum? In: ACROSS , 2021, nr. 4(2), pp. 5-15. ISSN -. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
ACROSS | ||||||
Numărul 4(2) / 2021 / ISSN - /ISSNe 2602-1463 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02:811.135.1'243 | ||||||
Pag. 5-15 | ||||||
|
||||||
Rezumat | ||||||
Articolul prezintă rezultatele unui studiu pedagogic, realizat de autoare în rândul a peste 160 de studenți alolingvi din cadrul USMF „Nicolae Testemițanu”, în baza unui chestionar cu itemi diverși, ca structură și ca perspectivă de punere a problemelor. Așa cum, la etapa actuală, în mediul social-politic, se poartă mai multe discuții în contradictoriu, cu privire la problema cunoașterii/folosirii limbii române ca limbă oficială a statului Republica Moldova și de comunicare interetnică, s-a intenționat a colecta opinii și atitudini curente alte tinerilor în domeniul dat. Sinteza răspunsurilor obținute relevă anumite aspecte pozitive, atitudini constructive, dar și probleme stringente, care continuă să polarizeze societatea, inclusiv în mediile universitare și profesionale, după criteriul lingvistic. |
||||||
Cuvinte-cheie limbă, limba română, studenți alolingvi, atitudini, cunoaştere, competenţe de comunicare |
||||||
|